Lina Džuverović: Besede so ljudje.* Besedilo kot umetnost in umetnost kot besedilo
Svet umetnosti | Leto 15 | Niz javnih predavanj Kako kritično je stanje kritiškega pisanja?
petek, 27. 3. 2015, 18.00
Projektna soba SCCA, Metelkova 6, Ljubljana
četrtek, 26. 3. 2015, 18.00
UGM | Umetnostna galerija Maribor, Strossmayerjeva 6
Pisana beseda in umetniško delo sta v razmerju, ki se ves čas spreminja, spotika, prerojeva, na novo oblikuje. Današnji t. i. postinternetni (omrežno zaznavni) čas, v katerem je za umetniško delo značilen stik pisane besede, podobe in omrežja, omogoča umetniškemu delu navezavo na zapuščino konceptualne umetnosti, Fluxusa, konkretne poezije, dade in net.arta, hkrati pa ga zaznamuje s pogoji njegove mrežne sedanjosti.
V predavanju bomo razmišljali o srečevanjih besedila in likovne umetnosti skozi navezovanje na zgodovino umetniških praks 20. stoletja in skozi odprt, še nastajajoč razmislek o trenutnih pogojih tovrstnih srečevanj. Obravnavali bomo umetnost kot pisanje, pisanje kot umetnost, pisanje o umetnosti in umetnost o pisanju. Spoznavali bomo prakse, tako zgodovinske kot sodobne, ki soočajo pisano besedo in umetniško delo, tudi performans. Širok nabor primerov vključuje dela umetnikov in umetnic, kot so: Kenneth Goldsmith, Hito Steyerl, Travis Jeppesen, K-HOLE, Tony White, Kim Gordon, Will Holder, Sue Tompkins, Vlado Martek, Goran Trbuljak in Mladen Stilinović.
*Naslov razstave Karla Holmqvista v New Yorku 2012
Kenneth Goldsmith, Printing Out The Internet, Mexico City, 2013,
photo: © Marisol Rodriguez
Karl Holmqvist, Words Are People, 2012, New York, installation view,
courtesy of Karl Holmqvist, Alex Zachary, Peter Currie
Kim Gordon, Bad Adult, 2010, courtesy of 303 Gallery
Lina Džuverović (Zagreb/London), kustosinja in doktorska študentka na Royal College of Art (London). Njeni članki so bili med drugim objavljeni v revijah Contemporary, Art Review, Artforum in The Wire. Med 2011–13 je bila umetniška vodja londonske ustanove Calvert 22 – edine neprofitne organizacije v Veliki Britaniji, ki se posveča predstavljanju sodobne umetnosti in kulture iz Rusije, držav članic Skupnosti neodvisnih držav in vzhodne Evrope. Pred tem je bila izvršna direktorica agencije za sodobno umetnost Electra v Londonu, ki jo je soustanovila leta 2003, ter kuratorka medijskih umetnosti v londonskem Institute of Contemporary Arts. Trenutno zaključuje doktorski študij kritičnega pisanja na londonskem Royal College of Art.
Foto: arhiv SCCA-Ljubljana
Predavanje je del serije predavanj Kako kritično je stanje kritiškega pisanja?, ki jih v letu 2015 pripravljata SCCA-Ljubljana in Društvo Igor Zabel za kulturo in teorijo.
Partner: Umetnostna galerija Maribor
Podpora: Mestna občina Ljubljana – Oddelek za kulturo; ERSTE sklad.