Sønke Gau
Živi v Zürichu (Švica), družboslovni znanstvenik, kurator, kritik in predavatelj
Leta 2004 je s Katharino Schlieben ustanovil kuratorsko ekipo, ki je med 2004 in 2009 vodila Shedhalle v Zürichu. Med 2000 in 2004 je bil koordinator razstav na Inštitutu za sodobno umetnost na Akademiji likovnih umetnosti (Dunaj), kurator v dunajski Künstlerhaus in vodja projektov tretjega berlinskega bienala sodobne umetnosti. Med najnovejšimi publikacijami sta Spektakel, načelo užitka ali karnevalsko – bralec o možnostih, izkušnjah v razliki in strategijah karnevalskega v kulturno-politični praksi in Imamo delo! Samoorganizacija in negotovi delovni pogoji (Spectacle, Pleasure Principle or the Carnivalesque – A Reader on Possibilities, Experiences in Difference and Strategies of the Carnivalesque in Cultural-Political Practice in Work to do! Self-Organisation in precarious Working Conditions) (ur. skupaj s Katharino Schlieben, 2008 in 2009). Od leta 2010 je bil raziskovalec in vodja projektov na ”Inštitutih za kritiko” Inštituta za teorijo (ith), med 2011–2012 je ”znanstvenik na rezidenci” na Inštitutu MA za transdisciplinarnost – oboje na Univerzi za umetnosti (Zürich).
Petra Kapš
Petra Kapš (Maribor, 1975) je samostojna avtorica, delujoča kot piska, raziskovalka, umetnica, ter, odvisno od vsakokratnih potreb, do sedaj kot organizatorka, kuratorka, producentka, urednica …
Njeni študiji slovenščine, teologije, filozofije, estetike, posameznih pojavitev umetnosti so povezani s premišljevanji in raziskavami raznolikih vidikov medijev, besed, podobe in zvoka. Trenutno pripravlja materijo za doktorat o odločujočih premenah med orakularnimi, oralnimi in retoričnimi koncepti ter praksami Starih Grkov, z možnimi implikacijami slednjega v umetniških praksah zahodnega konteksta.
Od leta 2003 izčrpno piše o raznolikih fenomenih v umetnosti, umetniških delih in delovanjih; kot piska se izjavlja v Likovnih besedah, Maski, Borcu, Delu (od 2007 do 18. januarja 2011 s tedaj poslednjo objavo kritiške refleksije), Večeru, Pogledih, Znamenju, Reartikulaciji, zloženkah, katalogih, knjigah. Leta 2010 je v samozaložbi izdala prvo knjigo –OR– premene umetnosti, Poetični nastavki korespondence z orakljem, Knjiga št. 1 in v letu 2011 pričela z OR refleksijami (preko osebne e-mail liste ‘dostavljene’ refleksije umetnosti). Z Iztokom Marohom je vodila ”artists run space” Odprti atelje (2007–2010), soustanovila in aktivno sodelovala je v TU društvu za promocijo in razvoj kulture (2004–2007) ter sestavu so0gledi (2007– ). Leta 2007–8 je z Ivano Bago, Petjo Grafenauer, Tevžem Logarjem, Moniko Ivančič Fajfar, Mojco Puncer in Jako Železnikarjem, pod supervizijo Saše Nabergoj, uresničevala Laboratorij Svet umetnosti, LabSUs – odprto platformo za kuratorje, umetnike, pisce in teoretike ter razstavo Labsus osebno/osobno (za zadnje v sodelovanju z Markom Košnikom ter delom Vaja za konec sveta) (SCCA-Ljubljana, v galeriji Škuc in Mestni galeriji Labin). Leta 2008 je zasnovala in izvedla diskurzivni projekt ”O” – refleksija umetnosti (z gosti in v sodelovanju s Kiblo, Maribor). Prvi korak dolgoročnega raziskovalnega dela OR je leta 2010 uresničila s projektom –OR– premene umetnosti, Poetični nastavki korespondence z orakljem (razstava, knjiga, predavanja, performansi, debata; v sodelovanju z: Alenka Pirman, Katarina Zdjelar, Borut Savski, Tao G. Vrhovec Sambolec, Evelyn Müürsepp, Erkki Luuk, John Grzinich, Simon Macuh, Marko Košnik; Likovni salon Celje, Zavod Celeia). Njen prvi v javnosti predstavljen projekt, kjer besedo in tekst ne uporabi kot besedo o umetnosti, ampak kot umetnost besede, je umetniški prostor Prehod (Kazemate, Ljubljanski grad, skupaj z Iztokom Marohom, 2009), kateremu sledijo Curatorial dinner in After curatorial dinner (skupaj z: Riho Kall, John Grzinich, Evelyn Müürsepp, Toomas Thetloff, Patrick McGinley, Erkk Luuk, Anna Hints, Tomar, Portugalska) in knjige –OR– OKUS, –OR– DOTIK (Dama z enorogom). Performativna branja je pričela s Šele ali že, 50 (49) vprašanj za projekt Vstop prost, 2010 (Špitalska kapela Celje), nadaljuje jih s Prisluškovanji Evridiki v Javnih branjih (z: Aleksandra Gruden, Zoran Srdič Janežič, Simon Macuh, Andreja Džakušič, Miha Horvat) ter performativnimi predavanji (Cirkulacija 2, Mostovna, festival Pixxel point 2010). Kot ”piska v živo” je pričela s 44 (20) vprašanji za ARZENAL DEPO 2K9 (Galerija Kapelica, Viba studio, 2009) ter nedavno nadaljevala s 47 (8)>(7) tekstualnih fragmentov za Radio Art Space; osebni računalnik, pisalni stroj, nalivno pero (… posvečeno Friedrichu A. Kittlerju ter njegovim esejem Gramofon Film Pisalni stroj).
Dorothee Richter
Umetnostna zgodovinarka, piska, kuratorica. Organizirala je več mednarodnih simpozijev o kuriranju: z Barnabyjem Drabblom Curating Degree Zero, GAK, Bremen, 1998; Dialogues and Debates – feministična pozicija v sodobni vizualni umetnosti, 1999; The Quintessiental Hold of Images, 2001 (s Sigridom Adorfom in Kathrino Heinz), The Visuality of Theory vs. The Theory of the Visual (z Nino Möntmann), Re-Vision of the Display: Exhibition scenarios, Their Readings and Their Publics, 28.–30. 6., Migros muzej (z Jennifer John in Sigrid Schade), Community_ perhaps (z Jörgom Huberjem in Elke Bippus), Institution as Medium. Curating as Institutional Critique? koncept z Reinom Wolfsom, Fridericianum Kassel.
Bila je direktorica Lichthaus v Bremnu, med 1999–2003 je bila umetniška direktorica Künstlerhaus Bremen. Z Barnabyjem Drabblom je ustanovila Curating Degree Zero Archive, arhiv, potujoča razstava in internetni vir o kritičnem kuriranju, ki je bila od 2005 predstavljena in preinterpretirana z umetniki, kuratorji, oblikovalci v: Baslu, Genfu, Linzu, Bremnu, Bristolu, Lüneburgu, Birminghamu, Londonu, Berlinu, Edinburgu, Milanu, Seoulu, Parizu, Bergnu in Corku. Predavala je na Univerzi v Bremnu, Univerzi v Lüneburg, Ècole des Beaux Arts v Ženevi, na Merz Akademiji v Stuttgartu. Bila je sodelavka kot raziskovalka pri Exhibition Displays na Univerzi za umetnost v Zürichu. Je direktorica Podiplomskega programa kuratorstva (Univerze za umetnost Zürich). Iniciatorka internetne revije o kuriranju (www.on-curating.org), ki je na spletu od junija 2008. Do danes je izšlo že 11 številk.
Publikacije: Curating Degree Zero – o mednarodnem simpoziju o kuriranju (ur.: D. Richter and E.Schmidt, Nürnberg, 1999); Dialogues and Debattes – o feministični poziciji v sodobni vizualni umetnosti (ur.: D.Richter, Die Höge, Nürnberg, 2000); Programming for a Künstlerhaus (ur.: D. Richter, Künstlerhaus Bremen, 2002); The Visuality of Theory vs. The Theory of the Visual (ur. Nina Möntmann, Dorothee Richter, Frankfurt, 2004); Curating Critique (ur: B. Drabble, D. Richter, ICE, Edinburgh, Frankfurt, 2008); Re-Visions of the Display: Exhibition Scenarios, Their Readings and Their Publics (Zürich, 2009); Mit Sein (ur. Elke Bippus, Jörg Huber, Dorothee Richter, 2010); 11 izdaj revije On-Curating.org.
Katharina Schlieben
Družboslovna znanstvenica, kuratorka in predavateljica
Leta 2004 je s Sønke Gau-om ustanovila kuratorsko ekipo, ki je med 2004 in 2009 vodila Shedhalle v Zürichu. Med 2002 in 2004 je bila kuratorka v Kunstverein München, pred tem pa je bila gostujoča kuratorka v dunajski Künstlerhaus in South London Gallery (London). Med najnovejšimi publikacijami sta Spektakel, načelo užitka ali karnevalsko – bralec o možnostih, izkušnjah v razliki in strategijah karnevalskega v kulturno-politični praksi in Imamo delo! Samoorganizacija in negotovi delovni pogoji (Spectacle, Pleasure Principle or the Carnivalesque – A Reader on Possibilities, Experiences in Difference and Strategies of the Carnivalesque in Cultural-Political Practice in Work to do! Self-Organisation in precarious Working Conditions) (ur. skupaj s Sønke Gau-om, 2008 in 2009). Predava na različnih akademijah in šolah za umetnost v Švici. Od leta 2010 je kuratorka in predavateljica na Akademiji za umetnost v Dresdenu.
Andrzej Szczerski
Profesor na Inštitutu za umetnostno zgodovino (Jagiellonian Univerza v Krakovu) in vodja podiplomskega študija za kuratorstvo. Bil je gostujoči predavatelj na Goethe Univerzi v Frankfurtu (2003) in St. Andrews Univerzi (2004). Je avtor več knjig, med drugim: Patterns of Identity. The Reception of British Art in Central Europe c. 1900 (Krakov, 2002) in Modernizations. Art and Architecture in the new states of Central Eastern Europe 1918–1939 (Łódź, 2010). Bil je sourednik The Mousetrap Book. On dealing with art institutions in contemporary curatorial practice (Gdańsk – Frankfurt, 2007). Leta 2010 je kuriral razstavo Modernizations 1918–1939. The Future Perfect v Muzeju Sztuki (Muzej umetnosti) v Łódźu in bil leta 2011 so-kustos razstave v Palais des Beaux-Arts BOZAR v Bruslju The Power of Fantasy. Modern and Contemporary Art from Poland. Trenutno je predsednik poljske sekcije AICE.