Jayme McLellan: Različni modeli delovanja v umetnostnem sistemu v ZDA (Washington)

by

Svet umetnosti | Leto 15 | Premisleki in premise v sodobni umetnosti, umetnostni teoriji in zgodovini

Predavanje: 15. 4. 2014, ob 19. uri
Delavnica: 16. in 17. 4. 2014

Projektna soba SCCA, Metelkova 6, Ljubljana


Pridružite se nam na predavanju in delavnici z Jayme McLellan, kustosinjo, predavateljico, pisko in direktorico galerije Civilian Art Projects iz Washingtona D.C.. Obravnavali bomo različne načine organiziranja v umetnostnem sistemu, njihove prednosti in pomanjkljivosti pri podpiranju umetnikov in kuriranju razstav.

Neprofiten model delovanja je v Ameriki občasno označen kot nekaj, kar zaradi kompleksne strukture ovira družbene spremembe, zato se pogosto odpirajo nove in ‘bolj uporniške galerije’, ki delujejo onkraj NVO struktur, kar naj bi jim omogočalo večjo prilagodljivost. Vzporedno s tem je delovanje javnih institucij, kot je npr. Corcoran Gallery of Art and College of Art + Design, ogroženo s strani tržno usmerjene politike.

Jayme McLellan ima kot neodvisna kulturna menedžerka in kustosinja več kot dvajsetletne izkušnje delovanja v navidezno različnih institucijah: npr., ustanovila je že tako profitno kot neprofitno galerijo. Na predavanju bo tako s primeri iz svoje prakse predstavila analitičen pregled različnih modelov delovanja in izpostavila predvsem vprašanje, kako ustanoviti in voditi raznolike organizacije v sistemu sodobne umetnosti (profitne, neprofitne, javne, privatne) in tudi primerjalno analizo med njimi.



Jayme McLellan, Umetniške scene in kulturni producenti spreminjajo svet (pdf)

Objavljeno v Likovnih besedah, št. 100 (zima 2014).


DELAVNICA

V središču naše diskusije bo vprašanje možnosti, ki jih ima za svoje delovanje v umetnostnem sistemu neodvisni kulturni delavec in primerjava obeh umetnostnih sistemov, slovenskega in ameriškega.

Jayme McLellan s svojim delom prispeva k razvoju živahne neodvisne umetnostne scene v Washingtonu, in sicer tako teoretično (kot profesorica na različnih umetnostnih šolah) kot iniciatorka pomembnih institucij in razstavišč. Hkrati pa že vse od 90-ih preko svojih raziskav jugoslovanskega in kasneje slovenskega umetnostnega sistema razvija sodelovanje z lokalno sceno.

Iskali bomo odgovore na vprašanja: Kako vzpostaviti svoje pogoje delovanja? Kako prilagoditi primerne strukture teoretičnemu znanju? Kako lahko dva različna, vendar komplementarna modela (NVO in ‘bolj uporniške galerije’ brez NVO strukture v Ameriki) koristita umetnikom in podpirata umetniško skupnost? Na kakšen način se z regulacijo dohodkov stabilizira take institucije in kako to pomaga ali ovira različne prezentacije dela?

Udeleženci delavnice bodo predlagali najprimernejše organizacijske modele za njihovo delo v umetnostnem sistemu, nato pa bomo primere analizirali in skupaj razvijali predlagane ideje.


URNIK

Sreda, 16. april 16, 2014, 15.00–18.00:
Predstavitev različnih načinov delovanja v ameriškem umetnostnem sistemu in primerjava s slovenskim; diskusija.

Četrtek, 17. april, 2014, 15.00–18.00:
Udeleženci bodo povabljeni k predstavitvi svojih idej (bolj) primernih organizacijskih modelov; diskusija.

Izpolnjeno prijavnico z življenjepisom v angleščini pošljite na: svetumetnosti@scca-ljubljana.si


Jayme MclellanJayme Mclellan
Umetnica, predavateljica, kustosinja, piska, ustanoviteljica in direktorica galerije Civilian Art Projects (Washington D.C., ZDA), ki podpira tako umetnike na začetku kariere kot že uveljavljene umetnike. Na področju umetnosti deluje že od 90-ih, kurirala je številne razstave in organizirala različne dogodke v galerijah, muzejih in alternativnih prostorih v Washingtonu D.C., Baltimoru, New Orleansu, Minneapolisu, New Yorku, Miamiju, Kanadi in tudi v Evropi. Že pred ustanovitvijo galerije Civilian Art Projects je bila so-ustanoviteljica in so-direktorica neprofitne organizacije Transformer (2002–2006), ki je bila prav tako osredotočena na podporo umetnikov na začetku kariere. Predava predmet profesionalni razvoj za dodiplomske študente na fakulteti Maryland Institute College of Art. Bila je tudi predavateljica predmetov profesionalni razvoj, kuratorske prakse in umetnostna zgodovina na Corcoran College of Art & Design, American University in St. Mary’s College of Maryland. Vodja projekta in so-kustosinja knjige in potujoče razstave o začetkih D.C. punk gibanja HARD ART DC 1979 (Akashic Books); razstava bo na ogled v Center for Documentary Studies, Duke University (maj–oktober 2014).

Podrobnejši življenjepis (pdf)


Foto: arhiv SCCA-Ljubljana


Predavanje in delavnica sta del niza javnih predavanj Premisleki in premise v sodobni umetnosti, umetnostni teoriji in zgodovini, ki jih pripravljamo v sodelovanju z Društvom Igor Zabel za kulturo in teorijo.

Svet umetnosti / World of Art    Društvo Igor Zabel za kulturo in teorijo

Program podpirajo: Mestna občina Ljubljana – Oddelek za kulturo, Erste sklad in Veleposlaništvo Združenih držav Amerike v Ljubljani.

Mestna občina Ljubljana – Oddelek za kulturo Erste sklad Veleposlaništvo Združenih držav Amerike v Ljubljani

Scroll up