Prvo srečanje z gostujočim umetnikom

by

Laboratorij kuratorskih praks
2007/2008
Letnik 11

Sreda, 21. 5. 2008, Celje


U Celje smo stigli u dvije grupe, iz Zagreba i Ljubljane, te se susreli oko 10.30 sati na gradskom trgu, odakle smo otišli u stan Mircee Nicolaea odnosno Ionuta Cioane (umjetnika kojega smo izabrali za residency u Metelkovoj u sklopu završnog projekta ovogodišnjeg tečaja).Naš je razgovor bio organiziran oko nekoliko točaka:

  1. Tko je Mircea Nicolae- ime/pseudonim, osobni i umjetnički background?
  2. Što je Metelkova- kao mjesto gdje će se odvijati jednomjesečni rezidencijalni program (povijest nastanka, strategija stvaranja autonomnog kulturnog centra i specifična povijesna datost, današnje stanje, funkcije, projekcije)?
  3. Post-socijalističke paralele: letimična analiza društveno- političke situacije u suvremenoj Rumunjskoj, Sloveniji i Hrvatskoj, a koje je uvjetovalo određene tipove umjetničkih praksi
  4. Obostrana očekivanja od projekta “gostujućeg umjetnika u Metelkovoj”, razgovor o strategijama rada na relaciji umjetnik- kustos(i)
  5. Sponzorske obaveze (samo načelno)

Mircea Nicolae rumunjski je umjetnik mlađe generacije (rođen 1980) koji uglavnom radi s napuštenim prostorima, mjestima «tranzicije». Radi se o prostorima koji su uglavnom imali jasno definiranu funkciju tijekom socijalističkog razdoblja, a onda su izgubila prvotnu namjenu i često postali žrtvama loše ekonomske politike ili problematične administracije. Sama činjenica napuštenosti motivira umjetnika da iz njih iščitava višeznačne poruke i kreira vlastiti narativ.

Njegovo ime je pseudonim i dio je njegove umjetničke strategije pri čemu mu “dvojnost identiteta” omogućava veću slobodu akcije. Mircea Nicolae kovanica je sastavljena od imena dvaju istaknutih rumunjskih pisaca. (Umjetnikov obrazovni background je- književnost).

U diskusiji koja je uslijedila nakon toga, javila su se različita pitanja o pozicioniranju Metelkove unutar povijesno- društvenog okvira, koji je uvjetovao njezin današnji položaj. Pritom se javila potreba za što većim opsegom materijala koji bi se dali umjetniku kako bi se i sam mogao što bolje upoznati s prostorom u kojemu će djelovati narednh mjesec dana.

S druge strane, Mircea Nicolae pokušao nam je približiti vlastiti kontekst, pričajući o Bukureštu danas, gradu u kojemu prevladavajuća arhitektura socijalističkog razdoblja briše sve moguće druge povijesti koje su joj prethodile. Prostorna memorija usko određuje svakodnevni život u kojemu po riječima samog umjetnika fali inicijative i energije za ostvarivanje alternativnih oblika djelovanja koji bi predstavljali svojevrsni otpor dominantnom neoliberalnom okviru.

Razgovor za ručkom, kojemu su prisustvovali i umjetnici oko VSTOP- PROST festivala, koji se u to vrijeme odvijao u Celju, nastavio se u smjeru propitivanja različitih strategija na relaciji kustos – umjetnik. Pričali smo i o odnosu umjetnik – sponzor te ostavili tu temu otvorenom.

Nakon toga, u DLUC-u smo susreli Nevenku Šivavec, prisustvovali nizu umjetničkih intervencija na i oko festivala te u kasnim popodnevnim satima krenuli prema Ljubljani.

Nataša Bodrožić

Prvo srečanje z gostujočim umetnikom, Laboratorij 2007/08
Prvo srečanje z gostujočim umetnikom, Laboratorij 2007/08
Prvo srečanje z gostujočim umetnikom, Laboratorij 2007/08
Prvo srečanje z gostujočim umetnikom, Laboratorij 2007/08
Prvo srečanje z gostujočim umetnikom, Laboratorij 2007/08
Prvo srečanje z gostujočim umetnikom, Laboratorij 2007/08
Scroll up