osmi letnik: 2004/2005 seminar iz pisanja o sodobni umetnosti: urnik / programski sodelavci
 

tečaj za kustose sodobne umetnosti: tečajniki/ce / potovanja / programski sodelavci / razstava /

 
 
podpora

Seminar iz pisanja
Oktober 2004 - oktober 2005

Eda Čufer
Delavnica: Intervju

Program delavnice

1.
Vsaka skupnost oblikuje svojo identiteto kot določeno komunikacijsko okolje. Pogovor, zaslišanje, osebna izpoved, religiozna spoved, intervju; so različne oblike mediiranja med privatno in javno sfero. So načini vzpodbujanja da se mišljeno, doživeto, nezavedno, potencialno ... artikulira skozi besede, izjave, znake, simptome etc. Za razliko od totalitarnih družb demokratične družbe naravnost malikujejo vse vrste javnega, spontanega izjavljanja. Intervjuji, okrogle mize, javne diskusije, raziskave primerov z izpraševanjem neposredno vpletenih etc. so v sodobnem komunikacijskem okolju kanonične forme preko katerih se regulira družbeno življenje kot celota. Bolj kot premišljeni, avtoritativni ali avtoritarni besedi danes verjamemo besedi, ki "privre iz srca", ki se konstituira "pred našimi očmi" oziroma neposredno "v našem ušesu." Ker potemtakem intervju sodi v najbolj dominantno in široko razvejano vrsto komunikacijskih orodij, ki se danes uporabljajo, je torej treba takoj na začetku opredeliti: O kateri vrsti intervjuja se želimo pogovarjati in katero temo želimo preko intervjuja raziskati, artikulirati, predstaviti, komunicirati?

2.
Kot slušatelje in pedagoge delavnice v okviru Seminarja za pisanje nas verjetno zanima predvsem področje moderne in sodobne umetnosti. če je naš cilj v prihodnosti konceptualizirati zanimive razstave, umetniške dogodke ali strokovne tekste, je v določeni fazi vsekakor koristno premisliti, kako polje moderne in sodobne umetnosti deluje kot neka družbeno politična celota v najširšem, celo abstraktnem smislu, kot širši, splošno sprejet, "tukaj in zdaj" legitimen vrednostni sistem. Boljše poznavanje tega sistema nam bo pomagalo razviti jasnejše in komunikativnejše ideje in kriterije za konceptualizacijo posameznih umetniških dogodkov, razstav, tekstov. Zato predlagam, da formo in postopek intervjuja v okviru te delavnice uporabimo kot orodje za raziskavo tega širšega referenčnega prostora.

3.
Kaj v določeni družbi (torej tudi slovenski) tvori profil in omogoča delovanje te širšega polja moderne in sodobne umetnosti? Katere stroke in institucije mu dajejo legitimnost? Oblikujejo njegove kriterije?
"Zanje in moč", če se izrazimo v imaginariju Michaela Foucaulta, ki pa seveda posredno vplivata, oziroma ,legitimizirata določene vrste praks, določen tip kulturne produkcije.

4.
V logiko intervjuja je tako kot v logiko zaslišanja ali izpovedi vpisana neka imanentna dramatičnost, neka intriga, h kateri moramo pazljivo pristopiti, če si hočemo zagotoviti kvaliteten rezultat. V naših intervjujih predlagam, da je ta rdeča nit, ta osrednja intriga, ki jo bomo prepletli skozi navidez z njo nepovezana vprašanja, vprašanje ekonomske, ideološke in kulturne-vrednostne tranzicije Kljub temu, da je od padca Berlinskega zidu minilo že dobrih 15 let, predpostavljamo, da so tako slovenska kulturna politika, umetnostna zgodovina kot tudi kuratorske prakse še vedno razcepljeni med starimi in novimi vrednostnimi sistemi, legitimitetami. Kako tisti, ki jih bomo izpraševali razmišljajo, doživljajo in definirajo obe nedavni ideološki in vrednostni tranziciji ( prehod iz socializma in Jugoslovanske skupnosti v samostojno nacionalno državo in nedavni ponovni prehod v skupnost Evropske Zveze), kakšni so njihovi pogledi na razliko med nacionalnimi in internacionalnimi kriteriji, funkcijami umetnosti in kulture etc.?

5.
Delavnica bo vsebovala krajše uvodno predavanje s primeri kako intervju uporabiti kot orodje za oblikovanje specifičnih konceptualnih ali umetniške postopkov (prvi dan), strategije in taktike artikuliranja vprašanj, (drugi dan). Pregled in skupna ocena intervjujev v pomladnih mesecih.

 

Urnik delavnice

Ponedeljek, 21.2.2005
10.00-13.00 (Uvodno predavanje)
Pavza za kosilo
15.00-18.00 (Intervju kot orodje za oblikovanje specifičnih konceptualnih ali umetniških postopkov)

Torek, 22.2.2005
10.00-13.00(Strategije in taktike artikuliranja vprašanj)
Pavza za kosilo
15.00-18.00 (Strategije in taktike artikuliranja vprašanj)

Torek, 29.3.2005
10.00-13.00 (Pregled in skupna ocena intervjujev)