sedmi letnik: 2003/2004 seminar iz pisanja o sodobni umetnosti: urnik / programski sodelavci
 

tečaj za kustose sodobne umetnosti: tečajniki/ce / potovanja / programski sodelavci / razstava /

 
 
podpora

Seminar iz pisanja
Oktober 2004 - oktober 2005

Miško Šuvaković
Radionica: Teorija i istorija kritike

Cilj, sadržaj i metod:
Cilj ove radionice je da se slušaoci upoznaju sa istorijom i teorijom kritike. Drugim rečima, polaznici se suočavaju sa problemima metakritike. Tokom prvog dana radicemo na teorijskim i istorijskim problemima kritike i odnosa kritike prema estetici, filozofiji, istoriji i teoriji umetnosti. Izložicu karakteristične istorijske modele kritičkog rada od prosvetiteljstva do postmoderne. Tokom drugog dana radicemo na tipologiji savremnih kritičkih metoda (deskripcija, objašnjenje, inetrpretacija, rasprava, analiza, dekonstrukcija, produkcija, kustoska praksa, simulacija, diskurzivna analiza, rasprava iz teorije kulture). Uvedene metode cemo zajednički kroz razgovor primeniti na analizu različitih dela iz sacvremene umetnosti:
- slika
- skulptura
- fotografija
- instalacija/ambijent
- performance art
- multimedijsko delo
- digitalna umeznost.

Raspored:
torek:
10-13h: Teorija kritike
16-19h: Istorija kritike

sreda:
10-13h: Tipologija savremenih kritičkih diskursa i rad na primerima
16-19h: Rad na primerima

Literatura:
1. Victor Burgin, "The End of Art Theory", iz The End of Art Theory, Humanities Press International, INC, Atlantic Highlads, NJ, 1986.
2. Craig Owens, "Allegorical Impulse1, 2", iz Beyond Recognition, University of California Press, berkeley, 1992.
3. Jean Louis Schefer, ""Preface", iz The Enigmatic Body, Cambridge University Press, Cambridge, 1995.
4. Peter Brunette, David Wills, "The Spatial Arts: An Interview With Jacques Derrida", iz Deconstruction and the Visual Arts, Cambridge University Press, Cambridge, 1994.
5. Boris Groys, "Art in the Age of Biopolitics - From Artwork to Art Documentation", iz Documenta 11, Kassel, 2002.
6. Kathy Acker, "Realism for the Cause of Future Revolution", iz Brian Wallis (ed), Art After Modernism,The New Museum of Contemporary Art, New York, 1984.
7. Catherine David, Jean-Francois Chevrier, "Benjamin Buchloch: The Political Potential of Art 1960-1997", iz Documenta 10, Kassel, 2000.