peti letnik: 2001/2002 | serija predavanj: predavanja / pogovori / predavatelji |
tečaj za kustose sodobne umetnosti: tečajniki/ce / potovanja / programski sodelavci / razstava / teksti tečajnikov / |
|
Jasna Jakšić Razstava Camera lucida v Galeriji Škuc je sklenila desetmesečni tečaj za kustose sodobne umetnosti Svet umetnosti. Tema razstave, rezultat razprav, ki so več mesecev potekale med tečajniki Mašo Tomadini, Jadranko Veljić, Dušanom Dovčem, Janijem Pirnatom, Antonom Starcem in Jako Železnikarjem (z veliko pomoči Saše Glavan, Tadeja Pogačarja in Gregorja Podnarja), je problematizirala oblikovanje svetlobe kot vizualnega materiala. Izbor umetnikov je zajel avtorje iz več generacij in različnih estetskih usmeritev iz Hrvaške in Slovenije: Borislava Benažića, Uršulo Berlot, Ivana Marušića Klifa, Antuna Motiko, Gorana Petercola, Dušana Tršarja, Mirjano Vodopijo in Taa G. Vrhovca Sambolca. Zanimanje avtorjev za svetlobo kot material in kot umetniško sredstvo se je udejanjilo v raznih medijih - od filmskega traku in videa do preprostih, lahko bi rekli deloma ready-made objektov, s katerimi se realizira tranformacija svetlobnih nosilcev v osebni umetniški izraz. Video delo Gorana Petercola Bliski je nastalo v začetku leta 2002, ko ga je pokazal na razstavi z istim imenom v Muzeju sodobne umetnosti v Zagrebu. Sestavljeno je iz vrste negativov senc, posnetih v prostorih muzeja, neprepoznavnih, saj so v končni obliki bele abstraktne ploskve na črni podlagi, med katere so vrinjeni kratki kadri (kakor bliski, fleši!), v katerih je mogoče prepoznati umetnika, posnetega s hrbta, ki fotografira. Senca, temno mesto na sliki, se v negativu preobraža v svoje nasprotje, v belo ploskev. Na dnu prostora so bile razstavljene skulpture Dušana Tršarja z naslovom Krajine, ki so nastale v 70-ih letih preteklega stoletja. V tem delu se je sklop svetlobnih linij in prozornih, lesketajočih se površin realiziral kot tridimenzionalni objekt. Motivi krajine na meji med abstrakcijo in figuraliko, zaprti v svetlobne škatle, so bili z živo zelenimi in rožnatimi barvami in presojnostjo v zanimivem dialogu z nekaterimi že omenjenimi Motikovimi eksperimenti, dokumentiranimi na filmu. Nedvomna vizualna atraktivnost dela, še poudarjena z zanimivo postavitvijo, je na zanimiv način prišla do izraza kot prizorišče Chill festivala, programa v Galeriji Škuc, ki sicer z razstavo ni imel posebne zveze. V treh ločenih, zatemnjenih galerijskih prostorih so bile postavljene instalacije Uršule Berlot in Taa G. Vrhovca Sambolca, Mirjane Vodopija in Ivana Marušića Klifa. Razstava je s preprosto in jasno vodilno mislijo poskušala predstaviti tisti segment umetniške scene v Sloveniji in Hrvaški, ki je praviloma usmerjen k formalnim raziskavam in ki se realizira v >neoprijemljivih< medijih, kakršna sta svetloba in zvok. Razstavljena dela so tematizirala temeljne elemente likovne govorice, denimo črto, ploskev, volumen, prostor v mediju gibljivih svetlobnih instalacij. Poleg neposredne vizualne percepcije posameznih del je bila pomembna tudi težnja po ustvarjanju posebnega ambienta, ki bi pri gledalcih izzval čustvene reakcije, kar je še zlasti prišlo do izraza v manjših prostorih.
|