Borut Hlupič (Soya Holland)
John Baldessari
Marina Abramović
Uwe Laysiepen (Ulay)
Željko Jerman

 

Borut Hlupič (Soya Holland)

Borut Hlupič (Holland), rojen leta 1956, je diplomiral na Fakulteti za sociologijo, politologijo in novinarstvo v Ljubljani. V letih študija je sledil marksistični filozofiji in bil aktiven v krogih okrog Škuca, Problemov in Tribune. Leta 1981 je pri založbi Škuc izdal samostojno pesniško zbirko Anti-Amerika. Ukvarjal se je z vizualno poezijo, bil je eden od začetnikov mailarta v Sloveniji, sledil je različnim likovnim praksam, predvsem slikarstvu. V zadnjem času se ukvarja s tako imenovano kvantno umetnostjo, ki umetniško ustvarjanje pojmuje kot odkrivanje in razkrivanje duhovnega, "eteričnega" sveta, kjer prebivajo višja bitja - angeli. Ti so tudi najpogostejši motiv njegovih slik. Angelski svet je spoznal v razodetju in ga podprl s filozofijo Rudolfa Steinerja. V svojih delih poskuša likovno upodobiti ta angelski, nevidni svet, ki pa ga lahko zaznajo in opišejo le posvečeni. Živi in dela v Celju.

Samostojne razstave
1995 Ljubezniva vesoljska ladja, Likovni salon Celje
1996 Ljubezniva vesoljska ladja, Galerija Škuc, Ljubljana
2002 Slikarska razstava, Galerija sodobne umetnosti, Celje

Skupinske razstave
1999, 2001 Vizualna in konkretna poezija, Bežigrajska galerija, Ljubljana
1999 Mestece Celje, fantazme osemdesetih, Likovni salon Celje


John Baldessari

John Baldessari je bil rojen leta 1931 v National Cityju v Kaliforniji, ZDA. Šolal se je na San Diego State College, kjer je tudi diplomiral. Kot ena glavnih figur ameriške konceptualne umetnosti se je uveljavil v drugi polovici 60. let 20. stoletja. Bil je profesor na Suthwestern University, University of California San Diego in California Institute of the Arts. Trenutno živi in dela v Santa Monici, Kalifornija.
Razstavljal je po celem svetu, med drugim na Documenti 4, 5 in 6, Beneškem bienalu, Momi v New Yorku, Moci v Los Angelesu. Leta 2001 je gostoval na Grafičnem bienalu v Ljubljani.

Več o delih in razstavah Johna Baldessarija na www.baldessari.org

Marina Abramović

Rojena je 30. 11. 1946 v Beogradu. Od leta 1965 do 1970 je obiskovala Akademijo za likovno umetnost v Beogradu, nato se je od leta 1970 do 1972 izpopolnjevala na podiplomskem študiju na Akademiji za likovno umetnost v Zagrebu. Zdaj živi v Amsterdamu. Leta 1997 je predavala na Hochschule für Bildende Kunst v Braunschweigu, Saksi v Nemčiji.
S performansom in s telesom se je Marina Abramović začela ukvarjati, ko je živela še v Jugoslaviji. Zanimale so jo meje telesa, meje fizične in psihične vzdržljivosti. Pomembna se ji je zdela energija, ki se pretaka med njo in občinstvom. Njena moč je bila zelo velika, celo fatalna. V obdobju v Jugoslaviji je bila zanjo umetnost vprašanje življenja in smrti, nekaj skrajnega, kot je bila tudi sama skrajna osebnost. Upirala se je ne samo družinskemu ustroju, marveč tudi družbenemu in umetniškemu sistemu. Njena uporniška energija jo je označevala kot izdajalko takratne umetnosti in velika večina je nasprotovala njenemu delu.
Leta 1975 je na televizijskem snemanju umetnosti performansa in njenih pomembnih predstavnikov v Amsterdamu spoznala Ulaya. Naključje je pokazalo, da je bilo to na dan 30. novembra, ki je bil tudi dan njenega in njegovega rojstnega dneva. čez nekaj časa sta se odločila, da bosta živela skupaj v Amsterdamu. V njunem skupnem sodelovanju je njena energija postajala bolj ženstvena. Naredila sta ogromno performansov, videov in filmov, z vprašanji o njunem uravnoteženju moške in ženske energije, zmanjševanju ega, položaju javne in zasebne sfere ter njunemu prepletanju ... Sodelovala sta do leta 1988, kasneje sta se razšla.
Po njuni prekinitvi je ponovno pričela vreti njena 'moška' energija. Ukvarjala se je s performansi, z energijo, ki je podobna šamanski tradiciji. Gre za povezovanje z višjimi energetskimi viri v različnih človeških preizkušnjah, kar ima značilnosti terapije, transa ter navdiha, le-to pa želi pokazati manjši skupini ljudi svojega občinstva.
Zanjo je umetnost predvsem domena javnega področja. Njeno delo ima vedno opravka z resničnim telesom in njegovimi mejami; pomembnejši ji je sam proces dela, ne pa umetniški objekt.

Samostojne razstave in performansi

1972 Ritem 10, Prvi del (Osem umetnikov iz Jugoslavije), Galerija Richard Demarco, Edinburgh, Škotska
1973 Spaces, Galerija sodobne umetnosti, Zagreb (instalacija)
Ritem 5, Razširjen medijski festival, Študentski kulturni center, Beograd
Ritem 2, Galerija sodobne umetnosti, Zagreb (performans)
Ritem 4, Galerija Diagramma, Milano, Italija
Ritem 0, Galerija Studio Mora, Neapelj, Italija
1974 Art Must be Beautiful Artist Must be Beautiful, Umetniški festival, Kobenhaven, Danska (performans)
1979The Brink, Evropski dialog, Tretji bienale v Sydneyju, Umetniška galerija Novega Južnega Walesa, Sydney, Avstralija
1980 Gold found by the Artists, Nightsea Crossing, Umetniška galerija Novega Južnega Walesa, Sydney, Avstralija
1986 Nightsea crossing, Musée Saint-Pierre d'Art Contemporian, Lyon, Francija (objekti, fotografska dokumentacija)
1987 Ulay/Marina Abramović, Center sodobne umetnosti, Palais Wilson, Ženeva, Švica (objekti in polaroidi)
1989 Boat Emptying/Stream Entering, Galerija Victoria Miro, London, Velika Britanija (objekti)
The Lovers, Stedelijk muzej, Amsterdam, Nizozemska; Muhka, Antwerpen, Belgija
1990 The Lovers, Städtische Kunsthalle, Düsseldorf, Nemčija
The Lovers, Galeries Contemporanies, Center Georges Pompidou, Pariz, Francija
1991 Watersael, Neue Nationalgalerie, Berlin, Nemčija
1989 Cleaning the Mirror, Sean Kelly Gallery, New York, ZDA (instalacija z objekti in performans)
1990 Objects Performans Video Sound, (potujoča razstava), Villa Stuck, München, Nemčija; Kunsthalle Brandts Klaedfabrik, Odense, Danska; Groninger muzej, Groningen, Nizozemska
1991Spirit House, Sean Kelly Gallery, New York, ZDA (videoinstalacija in objekti)
1998 Artist Body - Public Body (potujoča razstava), Kunstmuseum Bern, Švica; Muzej sodobne umetnosti Valencia,
Španija; Moderna galerija in Cankarjev dom, Slovenija
1999 Expiring Body Video Installation, Fabric Workshop and Museum, Philadelphia, ZDA

Skupinske razstave in performansi

1975 Sound environments, Galerija Študentskega kulturnega centra, Beograd, Jugoslavija
1976 Ambiente, Participazione/Strutture Culturali, Beneški bienale, Italija
1983 Vision of Disbelief, četrti bienale v Sydneyju, Avstralija
1992 Les Magiciens de la Terre, Center Georges Pompidou, Pariz, Francija (objekti)
1993 Nature in Art, Kunstmuseum, Dunaj, Avstrija (objekti)
1994 Arte Amazonas, Museo de Arte Moderna, Rio de Janeiro, Brazilija (objekti)
1995 La Coeistenza dell'Arte, Beneški bienale, Italija
1996 Cerco, Mednarodni bienale de Obidos, Obidos, Portugalska
Svetovni festival videa, Svetovni video center, Haag, Nizozemska
Différentes Natures, (Feur, Wasser, Erde, Luft), La Défense, Pariz, Francija
1995 Longing and belonging, Site Santa Fe, New Mexico, ZDA (objekti, instalacija)
Istanbul Bienalle, video instalacija "Becoming visible", Istanbul, Turčija
Bienale v Lyonu, Muzej sodobne umetnosti, Lyon, Francija (videoinstalacija)
Feminin/Masculin, Center Georges Pompidou, Pariz, Francija
1996 Walking and Thinking and Walking, Muzej Louisiana, Odense, Danska (videoinstalacija in objekti)
1997 Future, Present, Past, Beneški bienale, Italija (videoinstalacija in performans)
Ulay/Abramović, 1976-1988, Van Abbe Museum, Eindhoven, Nizozemska
(videoinstalacije)
1998 Out of Action - Between Performance and the Object, 1949-1979 (Marina Abramović/Ulay),
Museum of Contemporary Art, Los Angeles, ZDA
Museum of Contemporary Art, Dunaj, Avstrija
El museu d'Art Contemporani de Barcelona, Španija
Museum of Contemporary Art, Tokyo, Japonska
Die Spur des Sublimen, Kunsthalle zu Kiel, Kiel (objekti)
Wounds, Moderna Museet, Stockholm (videoinstalacija)
Animal, Anima, Animus, Porin Taidemuseo, Pori, Finska
1999 Images of Religious Contemplation, Lillehammer Kunstmuseum, Lillehammer, Norveška (videoinstalacija)


Uwe Laysiepen (Ulay)

Rojen leta 1943 v Solingenu v Nemčiji. Leta 1968 se je preselil v Amsterdam, kjer je študiral fotografijo. Bil je svetovalec pri Polaroidu. V zgodnjem obdobju umetniške poti je delal polaroidne fotografije z osebnejšim značajem. Z videom, performansom in instalacijami se je začel intenzivneje ukvarjati leta 1974. V obdobju od 1975 do 1988 je sodeloval z Marino Abramović. V njunih skupnih performansih je bilo v ospredju vprašanje eksistencialnega položaja človeške vzdržljivosti v javni sferi. Veliko je potoval, živel in delal z Aborigini v puščavi v Avstraliji. Leta 1988 je potoval po Indiji, Severni Afriki, Japonski in Kitajski (The Great Wall Walk). Po razhodu z Marino Abramović se je Ulay ponovno posvetil fotografiji kot polju umetniškega izraza. Njegovo glavno zanimanje je bil položaj človeka kot brezdomca, obsojenca, kot Aborigina. Ukvarjal se je s problemom in načini, kako se ljudje odzivajo na nacionalizem in njegove simbole.
Vedno poudarja svojo odprtost do publike, sam se kaže kot ranljiv človek, brez prikrivanja. Vse do danes je veliko gostoval s svojimi predavanji, seminarji in delavnicami na različnih umetniških akademijah, galerijah in muzejih po svetu. Leta 1998 je bil posnet njegov filmski portret Ulay v fotografiji, ki prikazuje obdobja njegovega poznega umetniškega delovanja v Bostonu (1990), Berlinu (1994-1995) in Avstraliji (1997).

Samostojne razstave
(v sodelovanju z Marino Abramović)

Installation One, De Appel, Amsterdam
Installation Two, Harlekin Art, Wiesbaden
On the Way, Audio Arts/Riverside Studio, London
You seeWhat You Feel/I See, Time Based Arts, Amsterdam
Modus Vivendi, ICA, Boston, Massachusetts
Modus Vivendi, dela 1980-1985, potujoča razstava:
Stedelijk Van Abbemuseum, Eindhoven; Kölnischer Kunstverein, Cologne; Castello de Rivoli, Turin
Modus Vivendi: Tuesday/Saturday, Galerija Burnett Miller, Los Angeles, Kalifornija
Nightsea Crossing, Musee Saint Pierre Art, Lyon
Ulay/Abramović, San Francisco Art Institute
Die Mond, Der Sonne, Centre d'Art Contemporian-Palais Wilson, Geneva; Contemporary Arts Center, Cincinnati, Ohio
The Lovers, Stedelijk Museum, Amsterdam; Museum van Hedendgase Kunst, Antwerpen
The Lovers, Kunsthalle Düsseldorf; Musse d'Art Moderne, Pariz; Moderna Museet, Stockholm
The Lovers, Musée d'Art Contemporian, Montreal
Images of Consciousness, Miller Nordenhake, Cologne
Ulay/Abramović, Galerija Okazaki Tomako, Tokyo


Skupinske razstave
(v sodelovanju z Marino Abramović)

Ambiente/participazione/strutture culturale, Beneški bienale, Benetke
La Performans Oggi, galerija Comunale d'Art Moderna, Bologna
Masculin/feminin, Trigon 79, Steirischer Herbst 79, Künstlerhaus/Neue Galerie, Graz
VXI. bienale v Sao Paulo, Sao Paulo
Momentbild, Künstlerphotographie, Kestner Gesellschaft, Hannover
ARS 83, Umetniški muzej Ateneum, Helsinki
1985 Image On the Run, Dutch Video Art of the 80's, The Kitchen, New York
The Real Big Picture, The Queens Museum, New York
Avantgarde in the 80's, Los Angeles County Museum of Art, California
1989 Das Verhältnis der Geschelechter, Bonner Kunstverein, Bonn
Male/Female, Center Georges Pompidou, Pariz
Bienale v Lyonu, Lyon
1998 Out of Actions - Between Performance and the Object, Museum of Contemporary Art, Los Angeles
Out of Actions - Between Performance and the Object, El museu d'Art Contemporani de Barcelona
Out of Actions - Between Performance and the Object, Museum of Contemporary Art, Tokyo
Ulay/Abramović, Tramway, Glasgow
1999 Ulay/Abramović Performances, Musee d'Art Contemporarian, Lyon

Željko Jerman

Rodil se je 10. 3. 1949 v Zagrebu, prekinil redno gimnazijsko izobraževanje, zaključil fotografski tečaj in opravil strokovni fotografski izpit, istočasno pa je odprl fotografski atelje "Blow up"" ... (1970). Že istega leta je pričel raziskovati kreativne možnosti in meje znotraj medija fotografije, zaradi česar se je v njegovih delih začel kazati odklon od standardne, tako imenovane "umetniške fotografije". Zaradi tega je naletel na odpor umetniške srenje, a prvi strokovnjak, ki je v njegovem delu videl velik potencial, je bil prof. Radoslav Putar, eden od članov bivše avantgardne skupine "Gorgona" in direktor takratnih Galerij mesta Zagreb. Leta 1973 ga je povabil na razstavo "Nova Fotografija 1", leta 1975 pa mu omogočil prvo veliko samostojno razstavo. Jerman je bil kasneje povabljen na številne samostojne in skupinske razstave v Jugoslaviji in drugod po svetu. Leta 1975 je bil soustanovitelj znane post-neoavantgardne skupine "Grupe šestorica autora", s katero je izvajal razstave - akcije; sprva v negalerijskih prostorih, kasneje pa že v galerijah. Leta 1978 je skupina še z nekaterimi znanimi post-konceptualnimi umetniki ustanovila "Delovno skupnost umetnikov", ki so v svojih prostorih "Podrum" organizirali razstave, projekcije, akcije, predavanja in druge umetniške dogodke. Skupaj z Vlasto Delimar je izvajal preformanse (1979-1983), samostojno delal interdisciplinarne akcije, pisal kritike in kreativne tekste. Med letoma 1998 in 2001 je predaval na Svobodni umetniški akademiji v Splitu, kjer od leta 1999 vodi Galerijo Ghetto. Leta 1996 mu je zagrebška Moderna galerija priredila retrospektivno razstavo (kustos Zdenko Rus). Živi in dela v Zagrebu.

Samostojne razstave

1969 Omladinski klub u Šrapč1970 evoj ulici, Zagreb
1972 Turistič1973 ko društvo Gornji grad, Zagreb
1974 Kreativna fotografija - Zagreb, Mjesna zajednica Stari grad
1975 Subjektivna fotografija / Subjective photography - Zagreb, CEFFT
Subjektivna fotografija - Beograd, Galerija SKC
1976 Life Art - Zagreb, Prozor u umjetnost, Voć1977 arska 5
Moja galerija - Beograd, Galerija SKC
1978 Galerija Nova, Zagreb
1979 Moja godina / My year - Zagreb, Studio Galerije suvremene umjetnosti
Moj prostor - Zagreb, Podrum
Radovi pisaćim strojem - Zagreb, predvorje kina
1980 Punk Art - Zagreb, Podrum
1983 Early Works - Zagreb, galerija Doga?anja
1984 Elementarphotographie - Kassel, Galerie Friedrichstrasse
Elementarna fotografija 1974-1984 - Zaprešić, Narodno sveučilište
1985 Foto-ego-tot - Zagreb, Galerija PM
1986 Fotoslike / Photopaintings - Zagreb, Galerija DDT
1988 Fotogramske slike / Photogram paintings - Novo Mesto, Fotogalerija
Fotogramske slike - Prijepolje, Galerija Doma Revolucije
Foto slike - Zagreb, Galerija Doga?anja
1989 Povratak pramediju - Zagreb, Galerija Doga?anja
Dubrovnik, Galerija Sesame
Retrospektiva - Zagreb, Voćarska 5
1990 Fotoslike / Photopaintings - Zagreb, Galerija PM
1993 Svejetloris / Lightdrawing - Zagreb, Galerija Miroslav Kraljević1994
Svjetloris II / Lightdrawing II- Salon Galerije Karas, Zagreb
1995 Svjetlorisi - Dubrovnik, Galerija Kovač1996 ka 3
Korkyra on my mind - Galerija PM, Zagreb
1997 Vela Luka, Centar za kulturu
1998 Subjektivne i elementarne fotografije, foto i fotogramske slike 1970-1995 / Subjective and elementary photographs, photo and photogram paintings 1970-1995 - Zagreb, Moderna galerija
1998 Moja godina II - zagreb, Studio Muzeja suvremene umjetnosti
Klub Otok, Dubrovnik
1999 Galerija-atelier-galerija - Zagreb, galerija PM
2000 Siva zona - Rijeka, Galerija Gal
Iz sive zone - zagreb, Crveno-crno učilište / Caffe bar ŤAsť
2001 Role, rolice - Zagreb, Dom hrvatskih likovnih umjetnika;
Dubrovnik, Umjetnička galerija Dubrovnik

Skupinske razstave(izbor)

1973 Nova fotografija 1 - Maribor, Razstavni salon Rotovž; Zagreb, Galerija suvremene umjetnosti; Beograd, muzej savremene umetnosti; Split, Galerija umjetnina
1976 Nova fotografija 2: Fotografija kao umjetnost - Zagreb, Galerija suvremene umjetnosti; Beograd, Muzej savremene umetnosti; Maribor, Razstavni salon Rotovž; Nowoszesna sztuka Jugoslawii / Modern Art of Yugoslavia - Warszawa, galeia Wspolczesna
1981 Life Art - Zagreb, Prozor u umjetnost, Voć1982 arska 5
Moja galerija - Beograd, Galerija SKC
1978 Nova umjetnička praksa 1966-1978 - zagreb, galerija suvremene umjetnosti
1979 Nova fotografija 3 - Zagreb, galerija suvremene umjetnosti; Beograd, Muzej savremene umjetnosti; Maribor, Razstavni salon Rotovž
1980 Fotografija kao umjetnost, umjetnost kao fotografija - Zagreb, CEFFT; Beograd, Galerija SKC
1981 Erweiterte Fotografie / Extended Photography - Wien, Wiener Secession
1982 Inovacije u hrvatskoj umjetnosti sedamdesetih godina - Zagreb, galerija suvremene umjetnosti; Beograd, Muzej savremene umetnosti; Sarajevo, Collegium Artisticum Nove pojave u jogoslavenskoj umjetnosti - Wroclaw, galeria Avantgarda, Warszawa, Galeria Zaheta; Eindhoven, Kulturzentrum Philips; Bukurest, Galeria Dales
1985 Situacija Grupa šestorice autora 1975-1978 - Zagreb, Galerija Karas
1990 Hrvatska umjetnost u osamdesetim godinama - sarajevo, Collegium Artisticum; Skopje, muzej na sovremena umetnost; Zagreb, zagrebač1991 ki Velesajam
1993 Hrvatska fotografija od 1950. do danas - Zagreb, Muzej suvremene umjetnosti
Nova hrvatska umjetnost - Zagreb, Moderna galerija
Mjesto i sudbina - Dubrovnik, Muzej Rupe
The Horse who sings - radical Art from Croatia - Sydney, Museum of Contemporary Art
1995 Hrvatska fotografija '95 - Zagreb, Umjetnički paviljon
1996 Koncept - Zagreb, Umjetnič1997 ki paviljon
1998 Hrvatska fotografija ?97 - Zagreb, Umjetnič1999 ki paviljon
2000 Grupa šestorice autora (retrospektiva izložba) - Zagreb, Dom hrvatskih likovnih umjetnika; Split, Multimedijalni centar
33. zagrebački salon - Zagreb, Muzejsko-galerijski prostor
2001 Grupa šestorice autora (retrospektivna razstava) - Rijeka, Kortil&Galerija Gal
Aspects / Positions: 50 years of art in central Europa 1949-1999 - Budapest, Ludwig
2002 Aspects / Positions: 50 years of art in Central Europa 1949-1999 - Budapest, Ludwig museum; Southampton, Hansard Gallery / City Gallery
2003 Grupa šestorice autora (retrospektivna razstava)- Ljubljana, Moderna galerija
Aspects / Positions: 50 years of art in Central Europa 1949-1999 - Prag, National Gallery